Ervaring of niet, bij De Stroomlijn komt iedereen op zijn pootjes terecht

Ervaring of niet, bij De Stroomlijn komt iedereen op zijn pootjes terecht

Na 22 jaar in de zorg besliste Jessy Fonteyn ineens: ‘ik ga naar De Stroomlijn’! Strak plan of toch eerder onbezonnen? Want hoe belangrijk is ervaring bij je start? We vroegen het aan Jessy zelf én aan Soufiane Dakka, een collega die met aardig wat ervaring bij ons van start ging.

Soufiane, heeft een customer contactjob nog verrassingen voor jou?

Soufiane: (lacht) “Zeggen dat er helemaal geen verrassingen meer zijn, dat zou overdreven zijn. Hoe saai zou het werk dan zijn! Maar ja, ik werkte al tien jaar in de sector toen ik hier begon, dus ik herkende wel bepaalde mechanismen."

Jij startte ongetwijfeld met een ander gevoel, Jessy?

Jessy: “Ik had werkelijk géén idee wat ik kon verwachten. Ik heb hiervoor 22 jaar dagelijks met oudere mensen gewerkt. Echt fysiek samen zijn. En dan begon ik hier… achter een scherm via de telefoon mensen helpen. Dat is nagenoeg hetzelfde… NOT!” (hilariteit)

Waarom besliste je om je zorgjob op te geven?

Jessy: “Ik voelde dat het tijd was voor iets nieuws, voor een nieuwe uitdaging. Uiteindelijk heeft een uitzendbureau me aangeraden om bij De Stroomlijn te solliciteren. En dan ging het snel.”

Soufiane, waar heb jij hiervoor als klantadviseur gewerkt?

Soufiane: “Euhm, bij de RSZ, Janssens Field Services, bij Proximus… Maar mijn eerste job, als ik me goed kan herinneren, was voor… Ai, dat weet ik dus al niet meer.”

Hoe voelde je eerste dag hier bij De Stroomlijn?

Soufiane: “Ik vond dat echt heerlijk. Jij toch ook, Jessy?”

Jessy: “Maar nee, ik stierf van de zenuwen. Zeker net voor mijn eerste call. En dan zit er ook nog een trainer naast je.”

Soufiane: (lacht) “Ja, dat herinner ik me nog goed. Dat geeft wel wat extra spanning. Maar nadien zei mijn trainer me wel: ‘Soufiane, dat heb je goed gedaan’. Oef! Geruststelling.”

Jessy, gingen de zenuwen stilletjes aan weg tijdens je eerste call? 

Jessy: “Helemaal niet, dat was echt code rood voor mij. (lacht) Ik wist ook niet goed wat ik moest zeggen. Ja, dat gesprek verliep nogal stroef.”

Soufiane: “En daarom is het dus handig dat er een trainer naast je zit.”

Jessy: “Zeker. Die toonde me echt waar ik moest klikken en wat ik moest zeggen. Zo handig!”

Soufiane: “Ik vind dat de beste manier om bij te leren.” 

En hoe verliep jouw eerste gesprek bij De Stroomlijn, Soufiane?

Soufiane: “Ai… buiten de feedback van de trainer, weet ik daar totááál niks meer van.” 

Jessy: “Dat krijg je dus, als je meer dan 10 jaar ervaring hebt.” (lacht)

Soufiane: “Zeg, en als je eerste gesprek achter de rug was. Ging het dan al wat beter, Jessy?”

Jessy: “Vanaf dan ging het altijd maar vlotter. Elk gesprek wat beter. En zo groei je na 22 jaar ouderenzorg toch uit tot een échte klantadviseur.”

Alles komt altijd goed. Bedankt voor het gesprek!


Bekijk alle nieuwsberichten